Osvrt s povodom: tridesetpet godina klape Sinj

13.Rujan.2017.

Već 35 godina Klapa Sinj poput izvora rijeke, ulijeva klapsku pjesmu u korito rijeke Cetine, a ona nošena snagom milijuna kapi vode s Dinare i Kamešnice, na svom putu od Sinja do Omiša oblikuje kanjon rijeke, i on oblikuje nju, prolazi Omišem i ulijeva se u naše Jadransko more. U tom čudesnom trenutku kad se pjesma dotiče s morem i širi cijelim svijetom, ona ne slabi nego kao za inat, postaje još jača, još izvornija, govoreći svima: Ja sam iz Hrvatske, ja sam iz Dalmacije, ja sam iz Zagore, ja sam iz Sinja!

Klapa je utemeljena 1982.g. od kada čuva i njeguje izvornu dalmatinsku klapsku pjesmu i promovira hrvatsku glazbenu baštinu u Domovini i inozemstvu. Stalan uspjeh kao rezultat upornog rada, te začudna stvaralačka darovitost glazbenog voditelja Mojmira Čačije, omogućili su da ovi majstori pjevači razviju prepoznatljiv način izvedbe i prilože naslijeđu neke nove skladbe.

Rezultati dugogodišnjega rada i predanosti klapskoj pjesmi mnogostruko su okrunjeni pobjedama na domaćim i međunarodnim festivalima, od kojih vrijedi izdvojiti:
– 18 odličja osvojenih na izvoru klapske pjesme, na «Omiškom festivalu»,
– osvojeno prvo mjesto na međunarodnom festivalu u Veroni 1997.godine,
– osvojeno prvo mjesto za interpretaciju i ukupno drugo na međunarodnom Festivalu zbornog pjevanja u Pragu 1998.g,
– osvojeno prvo mjesto u konkurenciji između 65 sastava na međunarodnom «a cappella» natjecanju u talijanskom Bolzanu 2002. godine.
– prva nagrada stručnog žirija na festivalu klapa “Jelsa od versa” u Jelsi 2015.g.

klapa-sinj-2017(1)

klapa Sinj u sadašnjem sastavu

Klapa je uspješno gostovala diljem Hrvatske i Europe (Austrija, Češka, Francuska, Italija, Mađarska, Njemačka, Portugal, Slovenija, Španjolska, Švicarska). Klapa je gostovala u travnju 2005. u Johanesburgu (J.Afrika), a u prosincu 2005.g. uspješno odradila turneju New York-Washington-Chicago(SAD). Klapa je sudjelovala i u projektu “Ne damo te pismo naša”. Snimila je 6 nosača zvuka i više zajedničkih, klapskih, glazbenih izdanja. Repertoar Klape Sinj sadrži obilje različitih izvornih napjeva kao i novouglazbljenih dalmatinskih pjesama.

Dok ih slušamo, i mi osjećamo kako ljepota ljudskih glasova, tako posebnih i različitih, stvara začudan sklad. Klapa Sinj uistinu dokazuje da čarolija glazbe može, makar za tren, učiniti ovaj svijet boljim.

U klapi pjevaju:
– prvi tenor: Stipe Breko
– drugi tenor: Frano Filipović-Grčić, Dinko Šarić, Ivica Breko
– bariton: Boris Žanko, Mario Đidara, Mojmir Čačija
– bas: Ante Milun, Ivica Mastelić, Dario Sablić, Ivan Milun

Izvor: Službena stranica Grada Sinja

Obljetnički koncert klape u Alkarskim dvorima …..

U prepunim Alkarskim dvorima održan je tradicionalni ljetni koncert Klape Sinj, kojim je Klapa proslavila 35 godina uspješnog rada.
Mnogobrojna publika sat i pol vremena uživala je u izvornoj a capella klapskoj pjesmi, a Klapa Sinj oduševljavala ih je vječnim hitovima ‘Cetina’, ‘Umiri se more’, ‘Paun leti’, ‘Dalmatino povišću pritrujena’, ‘Gospe Sinjska majko Rame’… a poseban pljesak dobili su za sjajnu izvedbu ‘Ferate’. Osim Klape Sinj set pjesama izveli su i gosti iz Trogira – Klapa Tragos, dok je Damir Mihanović Ćubi u svom prepoznatljivom zabavnom stilu do suza nasmijao sve okupljene. Na kraju, svi zajedno su izveli pjesmu ‘Pismo moja hrli tamo’.

klapa-sinj-koncert-2017
Po završetku koncerta voditelj Klape Sinj, maestro Mojmir Čačija bio je prezadovoljan još jednim sjajnim nastupom pred domaćom publikom.
Vidjeli ste i sami koja je to divna publika, svi gosti koji nam dođu pjevati na ovu pozornicu su oduševljeni publikom. Već je postala tradicija da su Alkarski dvori ovako puni, ljudi vole a capella dalmatinsku klapsku pjesmu. To je velika čast i zadovoljstvo.” – U nastavku maestro je posebno naglasio kako Klapa Sinj nikada neće odustati od a capella izvedbe i nastavio – “Osjećamo u ovih 35 godina da smo postigli jedan vrhunac u ovoj a capella izvedbi i zašto bi to mijenjali. Tko se želi baviti pop glazbom neka izvoli, sve je to u redu, ali mi smo na tragu ove izvorne a capella skupine i takve pjevače odgajamo i tražimo.