Osvrt s povodom: 25 godina klape Šufit

12.Listopad.2017.

Povijest splitske klape Šufit ima romantičan, mogli bismo reći filmski početak. Ujesen 1992. u potkrovlju splitske gimnazije Marka Marulića, entuzijastičan i nadaren nastavnik glazbene kultureprof. Tomislav Veršić okupio je grupu učenika u gimnazijsku klapu. Kako škola ima potkrovlje, odnosno po splitski “šufit”, u kojem je klapa održavala probe, tako se nametnulo i samo ime klape – Šufit Nakon nepune dvije godine rada i prvih nastupa u Splitu i Klisu, gimnazijalci su uspješno debitirali na “Omišu” kao najmlađa muška klapa u natjecateljskog konkurenciji u dotadašnjoj povijesti Festivala.
Napustivši gimnazijske klupe, klapa se registrira u istoimeno kulturno-umjetničko društvo, a voditeljsko mjesto njihovog profesora i utemeljitelja preuzima iskusni klapski voditelj Duško Tambača. Klapa postaje respektabilno glazbeno tijelo koje njeguje i promovira “splitski stil” klapskog pjevanja, te se kontinuiranim zapaženim nastupima na Festivalu u Omišu svrstava u sam vrh klapskog pjevanja. Prva je u nizu nagrada na najvažnijoj klapskoj pozornici Brončani leut, treća nagrada publike 1999. godine. Krajem iste godine klapa Šufit izdaje svoj prvi album “Dobro jutro more” koji promoviraju na brojnim koncertima. Najveći koncert, koji je snimala i nacionalna televizija, održan je u splitskom HNK-u pred prepunim oduševljenim gledalištem, što su popratila i priznanje glazbene kritike.
Od 2006. do 2012. godine umjetnički je voditelj Šufita prof. Jasminko Šetka s kojim su se popeli na klapski Olimp i postali “institucija”, uzor, pojam svim drugim klapama. Tri godine zaredom 2006., 2007. i 2008. godine, klapa je osvojila prvu nagradu stručnog ocjenjivačkog povjerenstva – Zlatni štit s povijesnim grbom grada Omiša i prvu nagradu publike – Zlatni leut te je triput u nizu ponijela naslov apsolutnih pobjednika “Omiša”, što nije pošlo za rukom ni jednoj drugoj klapi tijekom prvih pola stoljeća Festivala. Ovaj podvig pod vodstvom Jasminka Šetke postigla je postava: Igor Jelaska (prvi tenor), Jurica Nazlić i Teo Bikić (drugi tenori), Ivan Bratinčević i Krešimir Grgić (baritoni), Nikola Akrap i Bruno Vučica (prvi basovi), Teo Turk i Zdeslav Mišurac (drugi basovi).

klapa-sufit-2017

Nastala u šufitu škole, pjevajući pjesme iz šufita naših djedova, klapa se popela na sam vrh,
na šufit dalmatinske klapske pjesme

Klapa Šufit sudjelovala je na 21 omiškom festivalu, a Festival dalmatinskih klapa u Omišu godine 2009. dodijelio joj je posebnu nagradu za izuzetan doprinos dalmatinskom klapskom pjevanju.
Godine 2009. objavili su svoj drugi studijski album “Ponoć je, mila moja majko”. Klapa Šufit tijekom četvrt stoljeća redovito je s uspjehom nastupala i na drugim glazbenim festivalima poput: Večeri dalmatinske pisme Kaštela, Festival dalmatinske šansone u Šibeniku, Melodije hrvatskog juga u Opuzenu, Festival marijansko-duhovne klapske pjesme “Klape Gospi Sinjskoj”, Splitskom festivalu te je održala brojne samostalne koncerte, kao i one u suradnji s drugim klapama ili estradnim umjetnicima. Godine 2011. klapa Šufit osvojila je diskografsku nagradu Porin u kategoriji najbolje klapske izvedbe. Od 2012. voditelj klape je Vinko Didović, a od 2017. voditelj klape je Ante Gašpardi.